Gillette - historia powstania najsłynniejszej żyletki na świecie | Owocni
X
X

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie
Podstawy
I techniki
Copywriting
w internecie
Nazewnictwo
I pozycjonowanie
Ikony
i ich historie
Wskazówki ekspertów

Projektowanie stron

Web design

Marketing internetowy

Agencja marketingowa

Projektowanie logo

Branding

Tworzenie nazw

Naming

Przekonujące treści

Copywriting

Gillette

Skrót historii
marketingu firmy


Nazwa: Gillette

Branża: Kosmetyki

Data założenia: 1901

Mariusz Słowik

Autor:

Mariusz
Słowik

Ostry jak brzytwa pomysł na nazwę dla firmy produkującej żyletki i maszynki do golenia Gillette

Nazwa pochodzi od nazwiska twórcy firmy. King Camp Gillette wynalazł i opatentował maszynkę do golenia wyposażoną w żyletkę z dwoma ostrzami.


To od jego nazwiska pochodzi też słowo „żyletka”.

Historia powstania najsłynniejszej (i podobno najlepszej dla mężczyzny) „golibrody” na świecie


W 1901 roku amerykański przedsiębiorca King Camp Gillette założył firmę The Gillette Company z siedzibą w Bostonie. Misją, jaką wyznaczył sobie King było zaprojektowanie maszynki do golenia, która byłaby dużo lżejsza i bardziej komfortowa od tradycyjnej brzytwy.


Wraz z rozpoczęciem działalności ruszyły prace nad projektem maszynki. Stworzono próbne ostrza z zakupionego w sklepie żelaznym zwoju z bardzo cienkiej blachy. Najpierw na rynek wypuszczono maszynki z uchwytem wyposażone w stalowo-węglowe ostrza, które nazwano na cześć twórcy.


Pierwszy model Gillette można było kupić u jubilera, w perfumeriach i sklepach handlujących produktami żelaznymi. Maszynka starczała na 20 goleń, a w paczce znajdowało się 12 sztuk innowacyjnego wynalazku Gillette'a. Niedługo później na sklepowych półkach pojawiła się opatentowana przez Gillette'a słynna maszynka do golenia z wymiennym, podwójnym ostrzem.  

W 1915 r. moda na depilację nóg i brwi w Hollywood pozwoliła wypłynąć marce Gillette na szeroki wody biznesu, podnosząc sprzedaż do 70 mln.

Warto też wiedzieć że:

W Owocnych tworzymy nazwy, które zapadają w pamięć. Zobacz przykłady.

Hasła reklamowe i slogany Gillette to przede wszystkim popularne, wykorzystywane od lat w promocji hasło „Najlepsze dla mężczyzny”.

Najlepsze hasła i slogany
reklamowe Gillette

    • The Best A Man Can Get
    • Najlepsze dla mężczyzny
    • Reveal the Goddess in You (Gillette Venus)
    • Odkryj w sobie boginię
    • Look sharp, feel sharp
    • Wyglądaj bystro, czuj się bystro (gra słów - sharp również znaczy "ostry")

W Owocnych piszemy treści, które zwiększają sprzedaż tu są przykłady.

Przykłady genialnych
reklam marki Gillette

Gillette kampania reklamowa
Gillette marka
Gillette nazwa

Warto też wiedzieć, że

W Owocnych tworzymy logo, które robi dobrą robotę. Zobacz przykłady.

Projektujemy strony, które dystansują całą konkurencję. Sprawdź jak się to robi.

Image
Dobre teksty, pisane są
przez dobrych ludzi
Jeśli odpowiada Ci ten spokojny klimat porozumienia
panujący w małych zespołach,to u Owocnych
poczujesz się jak w domu.