Słodki łyk Kofoli – kultowej nazwy i marki naszych południowych sąsiadów
Nazwa wzięła się z połączenia dwóch istotnych składników napoju: kofeiny oraz coli.
Czechosłowacka odpowiedź na amerykańską Coca-Colę
Marka Kofola powstała w 1960 r. w Czechosłowacji jako alternatywna dla niedostępnej wówczas na rynku „imperialistycznej” Coca-Coli. Napój szybko zdobył sobie uznanie Czechów, Słowaków oraz sąsiednich Węgrów. Nazwa wzięła się z połączenia kofeiny i coli w jedną całość.
Kofola doskonale radziła sobie na rynku do 1989 r., a następnie musiała zmierzyć się z zachodnioeuropejską konkurencją, jaka pojawiła się na sklepowych półkach. Dodatkowo, wiele lokalnych firm korzystając z faktu, że Kofola stała się de facto nazwą rodzajową, wprowadziło do obrotu własne napoje pod taką nazwą. Dopiero w 2003 r. Kofola została zarejestrowana jako znak towarowy, zastrzeżono także recepturę napoju. W 2008 roku nastąpiła fuzja Kofoli z firmą Hoop, co dało marce lepsze perspektywy sprzedaży produktów.
Kofola w składzie ma 30% mniej cukru i o połowę mniej kofeiny w porównaniu do innych napojów typu Cola.
Warto też wiedzieć że:
W Owocnych tworzymy nazwy, które zapadają w pamięć. Zobacz przykłady.
Kofola wykorzystuje w promocji hasła reklamowe i slogany, które wprost mówią o emocjach, jakie mają być utożsamiane z marką.
Najlepsze hasła i slogany
reklamowe Kofola
-
- Drinks. Life. Emotion.
- Napoje. Życie. Emocje.
-
- Když ji miluješ, není co řešit
- Jeśli ją kochasz, nie ma problemu
W Owocnych piszemy treści, które zwiększają sprzedaż tu są przykłady.
Przykłady genialnych
reklam firmy Kofola
Warto też wiedzieć, że
W Owocnych tworzymy logo, które robi dobrą robotę. Zobacz przykłady.
Projektujemy strony, które dystansują całą konkurencję. Sprawdź jak się to robi.